úterý 28. dubna 2009

Rozhovor s panem profesorem Bauerem

Požádali jsme pana profesora Bauera, aby nám zodpověděl pár otázek, a vy si nyní můžete přečíst jeho zajímavé odpovědi!


Ø Proč jste si vybral právě profesi učitele?
Já už si to nepamatuju.
Ø Co bylo po dobu vaší kariéry největším úspěchem?Musím se zamyslet, jestli by se mezi všemi těmi úspěchy dalo najít něco, co tak nějak vybočuje…
Už vím. Jeden ze studentů, co tu už nestuduje, se na konci studia začal podepisovat na písemky. Už to zvládl.
Ø A máte zkušenosti i s jinými profesemi, než je vaše současná?
Ano. Profese prodavačky. Včera jsem byl nakupovat.
Ø Živil jste se i jinou profesí než učitelskou?
Ano. Abych to správně pojmenoval pomocná síla v kuchyni.
Ø Takže jste vařil v nějaké restauraci?
Ne. Myl jsem nádobí, škrábal brambory. Neměl jsem kvalifikaci k tomu, abych vařil.
Ø Jaké je vaše oblíbené jídlo ve školní jídelně?
Přemýšlím, jestli něco tak výrazného vyniká z řady. Tak třeba to maso, špenát a třeba bramborovej knedlík.
Ø Jakou hudbu si rád poslechnete a který film vás zaujme?
To je jedna otázka? Takže mám dát jednu odpověď? Rád si poslechnu hudbu, která se mi líbí a zaujal by mě asi film Kung Fu Panda.
Ø A jaký žánr hudby se vám líbí?
Těch je víc.
Ø Například?
Těch je natolik víc, že by bylo lepší pojmenovat co ne. Třeba Eva a Vašek nebo to co prodávaj v teleshoppingu, protože tam tu písničku tak jako pokazí. Normálně je poslouchatelná, ale pak už ne.
Ø Takže nemáte rád remixy?
Něco jo, něco ne. Jak kdy.
Ø Co říkáte na hip hop a rap, dnes dost populární hudbu?
Hip hop a rap neposlouchám, ale nevadí mi to. Občas, když poslouchám rádio, tak se mi zdá, že hrajou pořád tu samou písničku.
Ø Umíte zpívat?
Nevím, nikdy jsem to nezkoušel.
Ø Ani v hudební výchově jste nezpíval?
V hudební výchově jsem využíval toho, že se zpívalo sborem, takže jsem jen pohyboval ústy.
Ø Proč jste to nikdy nezkoušel?
Pud sebezáchovy. Mám pocit, že neovládám umění zpěvu. Vychází to z toho, že třeba neřídím auto, protože si myslím, že ho řídit neumím. Ale nezkoušel jsem to.
Ø Umíte hrát na nějaký hudební nástroj?
Nooo…. Na triangl.
Ø Jak trávíte volný čas? Co třeba děláte, když přijdete domů?
Dojdu si na záchod, umeju ruce. Někdy velice rád dělám zejména tu první věc.
Ø Dobře, ale kromě běžných denních činností?
Spoluvlastním mnoho nemovitostí, takže o víkendech je objíždím a opečovávám.
Ø A v těch nemovitostech máte i televizory Tesla?
Ano.
Ø A proč sbíráte zrovna televizory?
Každej z chlapečků něco sbírá.
Ø Takže je sbíráte už od mládí?
Už zhruba dvacet let, víc než dvacet let.
Ø Proč zrovna značka Tesla?
Vaší dvojkové kategorii se to těžko vysvětluje. Dříve moc jiné značky nebyly. A teď je k sehnání dost dílů na renovaci.
Ø Jak jste k televizorům přicházel? Dostával jste je, nacházel …?
Nacházel i dostal, a to i dnes.
Dnes z důvodů ekologie se moc televize na ulici neválí, ale jsou různé sběrné dvory, které navštěvuji.
Ø Vrátíme se ještě k tomu volnému času. Jezdíte i do zahraničí? Kde jste byl nejdál?
Ano, ano. No, neberu to tak bejt co nejdál, ani se nesnažím o přílišnou exotiku. Ale nejdál? Asi někde ve středomoří.
Ø Líbí se vám v zahraničí více než v ČR?
Nedá se to srovnávat. Je úžasný šplhat v Alpičkách, ale je tam jiný typ přírody, takže spíš zjistit, jak je to jiný.
Ø Takže se třeba neválíte někde u moře?
To bych nemohl, válet se někde u moře. Jsou mi nepohodlné vyšší teploty a větší množství lidí.
Ø Někteří studenti si myslí, že vynikáte mezi ostatními vyučujícími. Máte také takový dojem?
No na to je obtížné odpovědět z toho důvodu, protože nevím, z čeho pramení pocit, že vynikám. Jestli z toho, kolik kapesníků mám zrovna v kapse nebo jaké nosím barvy ponožek …
Ø Ani netušíte, jak jste jiný než ostatní profesoři?
Nemohu posoudit. Nedocházím do jejich hodin, tak nevím. Musel bych příliš teoretizovat. Jiný než ostatní profesoři? Zas až tak? Trochu se liším od pana profesora Nováka, zejména v poslední době. On chodí po čtyřech a já po dvou. V chemii používám pro kyselinu sírovou vzoreček H2SO4, jako ostatní profesoři na chemii, takže v tom se taky neliším.
Ø No dobře, dám příklad. Vykládáte látku a najednou se zastavíte a začnete odříkávat básničku o Karkulce. Myslím, že to moc profesorů nedělá.
Tomu se říká mezipředmětové vztahy. Vy jste si někdy při hodině nevzpomněli na něco jiného? Třeba někdo si vzpomene, že se mu chce čůrat a jde. A já si vzpomenu třeba na Karkulku.
Ø Třeba pan profesor Hauptmann tohle nedělá….
Tak každý jsme nějaký. Třeba si básničky hůř zapamatovává.
Ø Proč tohle vlastně říkáte, když to nesouvisí s látkou? Ne, že by mně osobně to nějak vadilo.
A jak souvisí třeba to, kdo chybí nebo jak jste se měli o prázdninách? Teď nemám na mysli češtináře, kteří to rádi dávají do různejch slohovejch prací.
Ø To, kdo chybí, je běžná školní věc, alespoň myslím. Co si upřímně myslíte o zdejších studentech?
No tak to zase nemohu odpovědět jednoznačně. Každý je jiný, takže nemůžu odpovědět na všechny.
Máte oblíbenou třídu?
Tady zase může být několik hledisek na třídu. Někdo má rád, že si všichni píší a mají jedničky. Někdo má rád kamarádský vztah. Já mám velice rád třídy, které jsou zrovna na exkurzi. Tam se velice dobře učí.
Ø Myslíte, když jste s nimi na exkurzích?
Ne.
Ø Chtěl byste ještě něco dodat?
Mám hlad.
Ø Líbil se vám rozhovor?
No… už od rána se mi chce čůrat. Myslel jsem, že po čtvrté hodině si konečně dojdu, ale dělám s váma ten rozhovor. Takže to by mohl být důvod k negativnímu hodnocení. Teď má být v televizi soutěž, kde jsou soutěžící vystavováni nepříjemným dotazům, takto jsem se necítil.


Pavlína Coufalová a Barbora Šimůnková, 4.H

Žádné komentáře:

Okomentovat